crismón, un dos símbolos cristiáns por excelencia |
novo consulado conxunto de Teodosio
II e Valentiniano III.
febreiro, 11: logo de tratar de contelos nos límites da Proconsularis Ravenna negocia cos vándalos e asina un tratado non que se lles recoñece
como foederati e nesa calidade
recoñece tamén as súas conquistas: Mauretania
e parte de Numidia. O imperio
controla Carthago e as provincias
orientais de Africa. No tradicional
intercambio de reféns, Hunerico,
fillo maior de Gaiserico, é enviado
a Ravenna.
febreiro, 19: acordo secreto entre Aspar
e Gaiserico para concluír a campaña oriental en Africa; Carthago é
abandonada á súa sorte.
Hippo Regius constitúese en base de operacións navais para os vándalos. Gaiserico
establece unha ruta comercial entre Italia
e Africa; aproveita a paz para
fortalecerse.
Ibas convértese en bispo de Edessa, en sucesión de Rabbalu; aproximarase aos nestorianos (predica “herexías” en
público) e sendo a súa cabeza en Mesopotamia.
os burgundios de Gondicaro entran
en Belgica, de onde son desaloxados
por Aetius.
agosto: Xoán de Antioquía
quéixase a Teodosio II de disturbios ocasionados polos nestorianos. Teodosio
prohibe a prédica de doutrinas nestorianas.
agosto, 3: a petición de Pulcheria, Teodosio II ordena o exilio contra Nestorio dende o seu retiro no mosteiro de
Antiochia, onde se encontraba libre e activo logo da súa renuncia ao bispado, a
Petra en Palestina Tertia.
agosto, 9: Casper II acada o
trono da cidade de Palenque.
setembro, 5: Aetius recibe o
título de patricius en Ravenna.
novembro, 14: lei de Teodosio II (dirixida a Leoncio, prefecto de
Constantinopla) contra heréticos e pagáns e sobre os templos antigos.
nela pódense diferenciar tres partes. Na
primeira, despois de evocar como fundamento a condena de Nestorio –damnatus–, descualificar a súa teoloxía como unha
superstición propia de monstros –o adxectivo portentuosus
pretende connotar
a deformidade animal dos seus seguidores, a súa separación da racionalidade
humana– e execrar o seu nome coa nota de infamia, ordénase que os seus
seguidores deixen de chamarse cristiáns e que sexan chamados simonianos, por ter
imitado o crime de Simón desertando de Deus.
sería o reflexo legal
de considerar a cristoloxía de Nestorio como una herexía e o acto formal de
incorporación do nestorianismo ao catálogo de herexías prohibidas e
perseguidas. Pero sobre todo, a lei fai pública a condena ao silencio de
Nestorio e a súa estigmatización social por parte de Teodosio II, que desexa
manter a alianza con Alexandría tras non poder alcanzar unha verdadeira reconciliación.
decreta a pena de morte para todos os heréticos e pagáns. Aparte da
ortodoxia, só o xudaísmo ten carácter legal.
tamén se ordena expresamente a destrución dos templos ou que
sexan purificados mediante a colocación do signo da cruz, que “se cristianicen”
transformándoos así en edificios que, inda que manteñan o seu aspecto anterior,
estean desprovistos de toda connotación pagán; é dicir, purificalos e
cristianizalos sen necesidade de transformalos en igrexas: venerandae
christianae religionis signi expiari praecipimus.
nunha columna do templo de Concordia (r/Holguín) de Emerita hai un
crismón. M. Alba di: “cun sentido claramente purificador foi repicado un
crismón con lenda de factura improvisada e considerable tamaño, nunha moldura do
templo”. A tentación de asociar este signo coa lei anterior é bastante razoable
e teríamos aquí un exemplo do seu cumprimento.
decembro, 10: mención de celebracións con motivo da fin dun período katun segundo o calendario maia
(9.0.0.0.0).
tratado de paz de Margus: Bleda e Atila arrancan condicións moi vantaxosas aos negociadores de Constantinopla, o quaestor Epixenes e
Plinthas. Entre outras, os romanos non buscarán aliarse con outros bárbaros contra
os hunos; duplícase o pago anual (de 350 a 700 libras de ouro) a cambio de paz.
decembro, 20: concédense poderes á comisión que estuda a lexislación para
concluír o estudo e formar o codex
legal.
Tibatto dirixe unha sublevación da bacauda
na Armorica, que se retroalimenta
cunha alta taxa de delincuencia e asaltos na zona do noroeste de Gallia.
Próspero de Aquitania escribe capitulla, unha listaxe
de dez puntos doutrinais que defende a eficacia e necesidade da graza de Deus, cadanseu
defendidos separadamente por declaracións papais. Defende a Agostiño e a súa doutrina sen nomealo. Outras
obras compostas no período de Sixto III:
sententiae (colección de 92 máximas
que corren paralelos a escritos de Agostiño) e epigrammata (compilación de 106 epigramas de florilegium) – ambos concibidas coma libros de texto para os fieis
cristiáns discutindo as doutrinas da encarnación e da graza. As florilexia
mostran influencia monástica, urxindo ao lector a ser paciente na adversidade,
acompañándose da virtude e intentando constantemente alcanzar a perfección. liber contra collatorem, opinión final de
Próspero no problema da necesidade da graza, escrito en resposta á conferencia
XIII das colationes de Xoan Casiano. carmen de providentia Divina, no que o
problema da providencia se discute no contexto da creación do mundo por Deus e
en relación á invasión da Gallia por
vándalos e godos.
comezo da construción de Chichén Itzá.
morre Xoán Casiano. Tamén o
historiador Philostorxio.
Ningún comentario:
Publicar un comentario