edición medieval do codex theosodianvs |
xaneiro, 27: os restos de Xoán Crisóstomo son trasladados por Proclus a Constantinopla e soterrados na igrexa dos Apóstolos.
O conflito nestoriano persiste en Constantinopla, e as diferenzas
resucitan o caso de Xoán Crisóstomo. Pulcheria
decide resolver isto definitivamente: inflúe para que Teodosio II revoque a
condena contra el, traia o cadáver de
volta á capital e é canonizado nunha cerimonia na que o emperador pide perdón
en nome de seus pais.
xaneiro, 31: Teodosio II decreta contra os pagáns,
considerando a súa “idolatría” como a razón dunha recente praga.
febreiro, 15: publícase en Constantinopla un novo código lexislativo
(código de Teodosio); terá
vixencia ata tempos de Xustiniano,
que o substitúe.
novella III anti-xudía de Teodosio II: sanciona a súa actividade
como defensores civitatis e a construción de novas sinagogas, tratando de
evitar a aparición de novas comunidades.
en Gallia é probable que, ademais de Burdeos, Arles e Narbona, houbese
outra comunidade xudía en Tolosa, capital goda. Ignórase cando puido
nacer (probablemente antes de 438: a novella prohibe novas sinagogas; e en
507: os francos, católicos, ocuparon a cidade). Por tanto, debían existir xa cando
chegaron os godos e permaneceron ata o s. xi. Armand Lunel ten ubicado outras
sinagogas en Béziers, Lodéve, Lunel, Mende, Montpellier, Nímes, Pamiers,
Pézenas, Pesquieres e Saint-Gilíes, entre outros lugares; pero non as sitúa
cronoloxicamente. Os xudeus estaban relativamente integrados: falaban latín, non
se diferenciaban na indumentaria, e moi pouco nos costumes diarios, salvo en
certas normas alimenticias. A diferenza do acontecido en Oriente, no se lles
consideraba estranxeiros. Por todo iso non é probable que viviran segregados en
guetos, inda que as normas de desprazamento para o cumprimento do sabbath lles
obrigaran a vivir en zonas próximas á sinagoga. Isto non quere dicir que lles
faltaran detractores.
setembro, 25: tremor de terra en Constantinopla. Ao
parecer, unha multitude, aterrada, acude en procesión a Hebdomon.
québrase a paz en Hispania. Hermerico, enfermo, delega o poder no seu fillo Rechila. O novo xefe suevo pasa á
ofensiva. A base de poder en Callaecia
estaría asegurada (o statu quo entre
a aristocracia local e os xermanos obrigaríalle tamén, en certo modo, a
estender as súas campañas de saqueo fóra do territorio da provincia).
en Baetica Rechila
derrota forzas comandadas por un tal Andevotus
e captura o seu tesouro na beira do Xenil. Podería ser un xeral romano, un
xefe vándalo que non pasara a Africa
en 429, ou un poderoso propietario aristócrata local.
agosto, 4: morre Bahram V Gor,
sucedido por Yazdegerd II.
Litorius, con auxiliares hunos,
leva o conflito cos godos ata a mesma Tolosa, cidade que asedia.
peregrinación da emperatriz Eudocia a Terra Santa en agradecemento polo casamento da filla; sen
embargo, a consideración polo ascetismo de Melania a Nova e a devoción polas
reliquias de Estevo indicarían unha vontade persoal: seguiría o exemplo de Helena, nai de Constantino I, que cumprira un papel público, baseado en conviccións
persoais.
as viaxes de ida e volta caracterizáronse pola
xenerosidade das doazóns imperiais ás igrexas no camiño. Porén, a única mención
explícita é a estancia en Antioquía: nunha “visita de estado”, Eudocia
contribuíu con melloras edilicias na cidade e erixiuse unha estatua
conmemorativa de bronce da súa visita.
nun discurso formal aos cidadáns referiuse á súa
ascendencia grega e mostrouse orgullosa de compartila cos antioquenos, feito
ilustrado coa elaboración sobre un verso de Homero. A emperatriz (“a poeta errante”) segue a moda de compor
poemas honrando as cidades visitadas polos poetas nas súas viaxes. Neste
sentido, actúa seguindo máis unha moda literaria que cristiá.
en Xerusalem tamén
estaba Cirilo de Alexandría pero non
hai evidencias abondo de que fose para acompañar á emperatriz na súa viaxe
oficial coma director espiritual.
Teodosio II prohibe a
divulgación de coñecementos sobre carpintaría naval, en relación posiblemente
ao auxe naval vándalo.
decembro, 23: o senado de
Roma recibe e acepta solemnemente o código
Teodosiano, logo dun acordo entre os dous augusti.
Aetius, agora viúvo, casa coa
viúva de Bonifacio, Pelaxia. Herda, por tanto, os seus bucellarii.
en China T’o-pa Tao proclama un edicto de
laicización contra os monxes budistas.
Anatolius, magister peditum, na corte oriental.
Ningún comentario:
Publicar un comentario