lámina dun códice coa historia de Paulo Orosio, en Florencia |
novo consulado conxunto de Honorio e Teodosio II.
Constancio chama a Wallia a Gallia, onde lle
son concedidas terras no suroeste en virtude dun foedus: Aquitania I e II, onde se ubicaba Burdigalia, ademais de Tolosa (na Narbonensis), onde se estableceron os xefes godos.
Wallia morre e é sucedido por Teodorico I.
en Hispania establécese unha presenza de
tropas permanentes romanas baixo un comandante romano (Asterius, comes hispaniarum): cando aparece mencionado Asterius en 420 o exército
xa estaba na península, non veu ese ano para combater os vándalos.
o
despregamento das forzas romanas cubre a retirada dos godos de Wallia e supón a
restauración do sistema provincial romano e a reactivación de Hispania coma unha diocese en
funcionamento. Ao contrario que no s. IV, Hispania
require agora un exército permanente para manter a autoridade imperial. As
tropas aparecen consignadas na Notitia.
abril, 17: por medio dun
edicto imperial establécese o Concilio Gálico (ou concilium septem prouinciarum en Arelate,
que se debe reunir do 13 de agosto ao 13 de setembro). Pretendía proporcionar
voz aos possessores e ao mesmo tempo
mantelos dentro da órbita imperial. A contrapartida era o asentamento godo en Aquitania. Se volvese haber tentacións
de rebelión entre a aristocracia o continxente godo funcionaría coma ameaza
polo oeste.
maio,
1: novo concilio en Carthago que condena
definitivamente o pelaxianismo.
os xudeus son
apartados da militia
(servizo tanto civil como militar).
xuño,
final: circular (tractoria) de Zósimo
confirmando a condena de Pelaxio e Caelestius. Zósimo secunda a doutrina
da pexa orixinal e a necesidade de bautizar os nenos.
xullo, 7: Xermanus consagrado bispo de Autissiodorum
(Auxerre).
Agostiño
de Hipona
escribe de gratia christi et
peccato originali.
Orosio conclúe historiæ adversum paganos ("historias contra os pagáns"), dedicada expresamente a
Agostiño. Repasa a decadencia do imperio, culminada co saco da capital en 410, e
discute a idea (moi estendida entre os pagáns cultos dese tempo) de que era consecuencia
directa da expansión do cristianismo, culpando aos propios pagáns da decadencia. Esta obra foi seguida a continuación por de civitate dei de Agostiño,
á que serviu prólogo en certo sentido.
historia aduersus paganus de Orosio é, á súa vez,
a primeira obra que propón un desenvolvemento da historia guiado por Deus; a
obra tería gran difusión entre os ortodoxos, en Britannia (Alfredo o grande
traduciuna ao inglés no s.IX) e durante al-Hakam
II tamén se traduciu ao árabe en Córdoba.
as fontes usadas por Orosio para esta obra son dispares: Biblia, César, Tito Livio, Xustino, Tácito, Suetonio, Floro, a tradución latina da historia
eclesiastica de Eusebio de Cesarea
realizada Xerome.
en
Hispania, Máximo é novamente nomeado augustus
por Gunderico, rei asdingo.
decembro, 28: Bonifacio I sucede
a Zósimo coma bispo de Roma. Porén, unha facción elixe a Eulalius, quen reclama por carta o seu nomeamento ante Honorio. Ravenna apoia a Bonifacio.
iníciase o proceso de unificación do norte de China.
Ningún comentario:
Publicar un comentario