martes, 8 de xaneiro de 2013

452

representación do suposto encontro entre Atila e León I
por Rafael nos Museos Vaticanos

Herculanus e Sporacius, cónsules.

xuño: Atila reorganiza o seu exército e invade Italia, onde tamén se estende unha praga. Aquileia é destruída despois dun asedio de 3 meses (os que sobreviven foxen cara as marismas e fundan o núcleo da posterior cidade de Venecia). Tamén caen Padua, Bérgamo, Brescia, Novara, Milán e Pavía.

Atila avanza cara o sur: os sacerdotes estenden a teoría de que é o “azote de Deus” e el di que por onde pasa o seu cabalo non volve medrar a herba.

Valentiniano III refúxiase en Ravenna, protexido polas murallas, mentres Atila avanza cara Roma. Marciano envía forzas militares para apoiar a Ravenna.

xuño, 11: Valentiniano III manda unha legación, na que participa León I, a negociar con Atila no seu campamento onde o río Mincio, próximo a Mantua. Atila da media volta, non ataca Roma e retorna a Pannonia.

a versión “tradicional” conta que a gala e magnificencia de León impresionan a Atila, que non teme os romanos pero si a cólera divina. Outra versión máis prosaica cita un substancioso “donativo”. O probable é que a ameaza conxunta da praga e das tropas orientais fixera que Atila considerara prudente retirarse.

en calquera caso, non hai dúbida da personalidade carismática de León e que, dun xeito ou doutro, iso inflúe nas negociacións. Este acontecemento fai medrar a súa reputación ata facer del case unha lenda viva.

os primeiros cristiáns falaban grego e ao chegar a Italia importaran o costume de chamar papas (pais en grego) aos sacerdotes. Durante o s. III o termo úsase para nomear os bispos pero agora León está deixando se ser “o papa de Roma” para converterse en “o papa” por antonomasia; e non é unha simple cuestión lingüística.

a diferenza de oriente, onde os bispos de Constantinopla e Alexandría se declaran mutuamente herexes á mínima ocasión, en occidente o Papa no ten rival. León carecía da cultura teolóxica de Ambrosio ou Agostiño, a súa doutrina era moral, pero dábanse as circunstancias para aspirar a converterse na cabeza da igrexa, e así o vai facendo. Inda así, o uso de "papa" como sinónimo de "bispo de Roma" ou cabeza da Igrexa en occidente non se consolida ata varios séculos despois.

xuño, 29: lei de Valentiniano III en Roma: o consumo de bacón na cidade é 3.628.000 libras; este alimento procedía de Lucania, cuxos bosques proporcionan alimento á gandería porcina, da que se obtén carne boa e barata. Distribúese á poboación con baixos recursos económicos durante cinco dos meses do ano. Inda que a cantidade consumida impresiona Roma xa se atopa en decadencia en termos económicos e políticos, polo tanto tamén demográficos.

componse a Chronica Gallica (non consta nome do autor): escrita xusto despois da campaña huna en Galia, e contemporánea coa italiana; témese unha repetición sen saber o resultado da situación en Italia; apréciase a gravidade da situación (numerosos grupos bárbaros estranxeiros na pars occidentis e a herexía ariana con moitos adeptos debido á súa profesión polos bárbaros); pese ao seu cristianismo apoia a memoria dos emperadores fortes militarmente, especialmente Teodosio e tamén Magno Máximo (inda sendo usurpador serviu tanto á igrexa coma ao estado).

xullo, 28: Eutychius e unha serie de partidarios son expulsados de Constantinopla.

o patriarca Juvenal retorna a Xerusalem para reinstaurar a ortodoxia pero é expulsado por monxes ‘monofisitas’ instigados pola emperatriz Eudocia; secudan a Teodosio como bispo e desafían ao emperador.

Sidonio casa coa súa curmá Papianilla (filla de Avitus), parte da dote é Avitacum. Terán catro fillos: Apollinaris e tres mulleres: Roscia, Severiana e Alcima.

Ardaburius (fillo de Aspar) combate continxentes árabes que atacan Palestina.

sínodo en Arelate sobre a organización eclesiástica. Son condenados todos os cultos pagáns a forzas da natureza (árbores, fontes, …).

decembro, 11: grávase a derradeira inscrición coñecida da escritura demótica exipcia na illa de Filae.

Nan’an Yinwang sucede a seu pai Tai Wu Di despois de que este fora asasinado polo eunuco Zong Ai. Yingwang tamén é asasinado e Ai é defenestrado e tamén asasinado nun complot organizado por un grupo de altos oficiais e funcionarios. Wen Cheng Di (12 anos) é o novo emperador Wei.

Ningún comentario:

Publicar un comentario