mapa do recinto sagrado da cidade de Olympia |
consulado conxunto de Teodosio II e Valentiniano
III.
os visigodos, con
Teodorico I á cabeza, diríxense cara
Arelate, pero son rexeitados por Aetius, quen ao mando dun continxente
de 40000 libera o asedio da cidade. Patroclo,
bispo da cidade, é asasinado por orde de Felix,
magister militum.
en Hispania, os
restos de alanos que sobreviviran as campañas de Wallia fan rei a Gunderico,
xefe vándalo.
Agostiño publica de
civitate dei: rebate a teoría difundida logo da entrada de Alarico en Roma:
Roma dominara o mundo como pagán e o seu declive iníciase co cristianismo: onde
estaba o deus cristián, que non protexía a cidade como a protexeran os deuses
pagáns? Agostiño sinala que sempre houbera ascensos e declives. Os bárbaros
podían ter destruído Roma, pero non o fixeron. Cando unha cidade pagán fora protexida
así dun saco? Ademais, anuncia que a caída de Roma so era o preludio da chegada
dunha cidade do deus celestial, unha cidade divina que non caería nunca, senón que
sería a culminación do plan divino.
o abandono de partes
de Carthago reflíctese en que parte dos
materiais que se empregaron na construción da nova muralla eran reciclados de
edificacións anteriores, entre elas o circo, o anfiteatro, depósitos de auga e residencias
particulares. Este fenómeno de reciclaxe e reconstrución é recorrente en todo o
imperio.
Ciro de Panopoli, praefectus urbi en
Constantinopla.
xullo, 25: morre Ursus, bispo de Troyes, que é sucedido
polo monxe de Lerins, Lupus, a
finais de ano.
novembro, 7: Teodosio II e Valentiniano III
publican a “lei de citas”, que tenta normativizar a xudicatura e prescribe que
só se pode alegar diante dos tribunais seguindo as opinións dos cinco
lexisladores romanos clásicos: Ulpiano,
Gaio, Paulo, Modestino e Papiniano.
novembro, 13: Teodosio II ordena a destrución de todos os
templos pagáns; o emperador ocúpase con que así suceda cos de Olympia, tamén as instalacións deportivas.
A estatua de Zeus é trasladada e reubicada e cristianizada en Constantinopla.
en Xapón adóptase
unha escritura ideográfica, semellante á empregada en China.
Ningún comentario:
Publicar un comentario