'non angli, sed angeli' commons.wikipedia.org |
xaneiro, 1: Gregorio
I reprocha ao patriarca de Constantinopla que se proclamara ‘patriarca
ecuménico’.
febreiro, 28: asemblea de Colonia, onde Childeberto II ordena que as decisións
tomadas nas asembleas de marzo precedentes sexan transcritas; publica un edicto
que modifica a lei sálica.
primavera: terceira campaña de Priscus, quen dirixe unha forza de refresco que segue o Danubio ata
Novae para socorrer Singidunum, asediada e saqueada polos
avaros e abandonada cando se acercan as forzas imperiais.
primavera: Wendi
ordena confiscar as armas en posesión de particulares, que deben ser destruídas;
a única excepción afecta as provincias de fronteira.
verán: os avaros atacan a Dalmacia.
(suposta) anécdota ‘laudatoria’ sobre Gregorio
I: pasa diante dun posto de venda de escravos e ve un grupo de mozos
fermosos e de longos cabelos louros; pregunta de onde son, ‘anglos’ e replica
‘non angli, sed angeli’. De aquí partiría o seu interese por ‘evanxelizar’ a ‘angla terra’ (Britannia pasa a ter unha denominación alternativa), misión que
encomenda a Agostiño de Canterbury.
xuño: Agostiño de Canterbury sae de Roma acompañado de
monxes beneditinos a Britannia, a
‘cristianizar’ a Aethelberht e Kent.
Leva cartas para os bispos e acompáñanos intérpretes francos.
agosto, 12: Gregorio I dirixe a carta ‘o quam bona’ sobre a simonía ao bispo Virxilio de Arelate.
Childeberto II guerrea contra os varnos, que se rebelan
en Turinxia e son practicamente aniquilados (non volven aparecer nas fontes
escritas).
setembro, 2: morre Xoan
IV, patriarca de Constantinopla, logo de mediar sen éxito cos monofisitas.
Muhamad casa con Khadija.
outubro: Childeberto II morre; súa nai Brunequilda tenta asumir o poder como
rexente dos seus netos, Teodeberto II
e Theuderico II.
os lombardos saquean Terracina,
importante punto de apoio militar bizantino.
Gaidoaldo, duque de Trento.
Bernicia conquista o reino britano de Hen Ogledd (‘o vello norte’), nos Penines. O rei Dynod Bwr morre na loita e a súa
familia foxe a Powys.
Supratisthita
Varman sucede a seu pai Susthita Varman como rei da dinastía Varman en Assam (NE de India).
iníciase a construción da ponte Zhaouzhou (‘ponte de paso
seguro’) na provincia Hebei durante a dinastía Sui.
K’inich Hix
Chapat, soberano da cidade maia Toniná.
Heraclio acompaña a seu pai (Heracilo o vello) ou visítao cando
este é magister militum per Armeniam.
O que ve e aprende serviralle no futuro; perfecciona a súa educación literaria:
probablemente é bilingüe (grego e armenio).
carta
de Liciniano de Cartaxena a Vicente de Ibiza, proba do mantemento
do bispado da illa; este feito e o elevado número de edificios relixiosos en
Mallorca e Menorca probaría que tamén permanecían bispos alí durante a presenza
bizantina.
a
carta de Liciniano responde a unha previa de Vicente non conservada; Vicente informáralle
da que lle chegara una ‘carta caída do ceo’, escrita por Cristo, que lera no
púlpito, e na que se exhortaba a gardar o domingo, do mesmo xeito que os xudeus
gardan o sábado; isto é, sen realizar ningún tipo de traballo, nin viaxe, …
Liciniano
non concorda con Vicente e amoéstao por ter dado crédito a tal cousa, indicando
cal debe ser o comportamento dos fieis en domingo: traballar como de costume e
non dedicarse a “bailar, danzar e retorcer de mala maneira os membros que Deus
formou harmoniosos e cantar cancións lixeiras que excitan a lascivia”.
da carta podemos deducimos: 1/ os bispos de
Baleares están vinculados á sé metropolitana de Cartaxena durante a soberanía
bizantina (carácter amoestador de Liciniano); 2/ a credulidade de Vicente
testemuña a escasa formación doutrinal e teolóxica do clero das illas;
Liciniano queixarase posteriormente a Gregorio I de que lle era imposible
atopar xente apta para o sacerdocio, só atopaba bígamos e xente que non sabía
máis que o ‘painoso’; 3/ o carácter xudaizante da carta ‘caída do ceo’,
procedente de Ibiza, vólvenos a falar da xudería balear, que estaría en boa
convivencia coa comunidade cristián, situación que mudará no s. VII en
conxunción coa ameaza islámica, de que se lles ve como colaboradores.
Ningún comentario:
Publicar un comentario